Проекти -
ОПАК-ОПР
|
Понеделник, 28 Април 2014г. 16:27ч. |
На 29.04.2014г. от 13,30 часа, в залата на Общински съвет – гр. Пещера, Община Пещера ще се проведе встъпителна пресконференция по проект №13-13-107 „Ефективна координация и партньорство при разработването на стратегически документи и провеждането на политики в Община Пещера“, подписан между Община Пещера и Управляващия орган на Оперативна
програма „Административен капацитет. Проектът е на стойност 65 410,72 лв. Периодът за реализация е от 08.11.2013г. до 08.08.2014г. Общата цел на проекта е подобряване процеса на разработване, мониторинг и контрол на изпълнението на общинските политики и подобряване процеса на разработване на стратегическите документи на Община Пещера, в партньорство и координация с всички заинтересовани страни. Специфични цели: 1. Въвеждане на механизми за мониторинг и контрол на изпълнението на общинските политики и стратегическите документи; 2. Подобряване капацитета на местната власт и структурите на гражданското общество за разработване на стратегически документи за развитие и прилагане на ефективни и ефикасни политики за реализирането им; 3. Подобряване на институционалния и административен капацитет и създаване на административна култура за изпълнение на местни политики и стратегически документи в Oбщина Пещера; 4. Качествено разработване и изпълнение на стратегически документи, съобразени с интересите на местните общности, в синхрон с разработваните на регионално ниво документи, потребностите на местното население и националните приоритети (Oбщински план за развитие 2014-2020 г.); Очаквани резултати: 1. Въведени механизми за мониторинг и контрол на изпълнението на общинските политики и стратегическите документи: • Разработени вътрешни правила, процедури и инструкции при разработването и изпълнението на общинските политики. • Разработена Методология за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на Oбщинския план за развитие за периода 2014-2020 г. 2. Превръщането на Oбщина Пещера в модерна администрация в услуга на гражданите и бизнеса; 3. Подобрен институционален и административен капацитет и създадена административна култура за изпълнение на местни политики и стратегически документи в Oбщина Пещера; 4. Качествено разработени и изпълнени стратегически документи, съобразени с интересите на местните общности; 5. Изготвени анализ и доклад за социално-икономическото състояние на Общината; 6. Разработен Общински план за развитие на Община Пещера за периода 2014-2020г.; 7. Проведени обществени обсъждания и фокус групи, при подготовката и разработването на ОПР; 8. Организирано и проведено модулно обучение „Правила и методики за мониторинг и контрол при изпълнение на конкретни политики от Община Пещера” за най-малко 20 служители от общинската администрация на гр. Пещера и на кметствата към нея и на минимум 10 (общо 30) представители на структури на гражданско общество /СГО/ с регистрация на територията на Oбщината; 9. Публичност за дейностите по проекта и повишаване на информираността за изпълнението му сред широката общественост; |